• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Samlingslån trots många ff?

slarvmaja

Kunnig medlem
Poäng: 207
Blev medlem
16 November 2022
Meddelanden
276
Mottagna reaktioner
60
Poäng
207
Om man inte har möjlighet att vänta ut alla ff.Hur länge bör man åtminstone vänta innan man söker ett samlingslån?Läste nånstans att UC bedömer 3- 6 månader som lämpligt att vänta.Vad tror ni? Jag vet inte hur lång tid det tar för kreditvärdigheten att öka efter ff.Nån som vet?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 677
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 636
Mottagna reaktioner
2 529
Poäng
1 677
Om man inte har möjlighet att vänta ut alla ff.Hur länge bör man åtminstone vänta innan man söker ett samlingslån?Läste nånstans att UC bedömer 3- 6 månader som lämpligt att vänta.Vad tror ni? Jag vet inte hur lång tid det tar för kreditvärdigheten att öka efter ff.Nån som vet?
Beror mycket på antalet förfrågningar skulle jag säga.
Tror nog att 20 st är för många, trots att de är 10 månader gamla..
 

slarvmaja

Kunnig medlem
Poäng: 207
Blev medlem
16 November 2022
Meddelanden
276
Mottagna reaktioner
60
Poäng
207
Beror mycket på antalet förfrågningar skulle jag säga.
Tror nog att 20 st är för många, trots att de är 10 månader gamla..
De banker jag kollat med sa att helst under 10 ff men vissa har ett max på 15 men då blir det högre ränta.Tror jag ska försöka bita ihop tills jag har runt 5 även om det blir tufft.
 

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 677
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 636
Mottagna reaktioner
2 529
Poäng
1 677
De banker jag kollat med sa att helst under 10 ff men vissa har ett max på 15 men då blir det högre ränta.Tror jag ska försöka bita ihop tills jag har runt 5 även om det blir tufft.
Tycker det låter som en jättebra plan. Hur många har du idag och när försvinner de??
 

slarvmaja

Kunnig medlem
Poäng: 207
Blev medlem
16 November 2022
Meddelanden
276
Mottagna reaktioner
60
Poäng
207
Tycker det låter som en jättebra plan. Hur många har du idag och när försvinner de??
Alldeles för många men till hösten är de flesta borta så det är nog värt att kämpa på tills man har bättre förutsättningar och bättre creditscore.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp